Oud en Nieuw in Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw in Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw in Hanmer Springs

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Om 2013 goed af te sluiten heb ik op oudjaarsdag tog nog zo'n 8 uur gewerkt bij Dan op de farm. Na het werk heb kreeg ik te horen dat Dan en Mandy uiteten gingen met de kinderen en ik moest maar even wat verzinnen.. Na halfuur denken besloten om naar Hanmer Springs te gaan. Zo'n 60 km ten noorden van Culverden, wat bekent staat om zijn natuurlijke warm waterbronnen. Ik kon mooi de groene truck van Dan mee krijgen, na een uur rijden was ik het kleine dorp Hanmer Springs. Aangekomen in het hostel bleek de eigenaar Nederlander, mooi mee gesproken. S'avond de stad ingeweest, niet echt veel te beleven. Waren vooral veel ouderen aanwezig (25-50 jaar), terug naar het hostel ontmoette ik nog eens 5 Nederlanders, 4 Hagenezen en een Rotterdammer, daar de hele avond/nacht mee rondgebracht. Volgende dag zelf de Hanmer Springs, de warm water bronnen uitgeprobeert. De natuurlijke bronnen stinken. Het ruikt naar ijzerwater/stilstaand water. Das was niet zo'n succes maar de glijbanen waar natuurlijk ge-wel-dig.