Eerste weken Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu Eerste weken Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu

Eerste weken Christchurch

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia ora,
Ik ben momenteel al 3 weken in Christchurch en het bevalt me prima. De eerste week ben ik eigenlijk meteen gaan zoeken om hoe het beste een baan te vinden. Toen ik advies had gevraagd aan mensen die in hetzelfde hostel zitten, kan je het beste (als je weinig werkervaring hebt en niet het beste Engels kan) inschrijven bij een Agency (uitzendbureau). Na dat gedaan te hebben kon ik gelijk in mijn tweede week beginnen met werken. Het was een recylcingsbedrijf, zo noemen ze het hier, maar eigenlijk is het een afvalscheidingsbedrijf, wat het papier met plastic, blikjes, ijzer en andere soorten afval scheidt. Het was niet zo moeilijk werk, het was eerder relax werk. Soms lopende band werk, soms de containers verwisselen. Eerste week al mooi 55 uur gemaakt. In dat weekend daarna gelijk ook maar een auto (Mazda Autozam) gekocht om wat soepeler naar het werk te gaan. Hiervoor ging ik met de bus, 3 keer overstappen en dan nog een eind lopen. Tweede week naar het werk dus met de auto, het links rijden bevalt me eigenlijk wel :) Het is bijna allemaal 6 baans wegen dus zo moeilijk is het niet. Na de twee weken bij het recyclingsbedrijf gewerkt te hebben, werd mij verzocht door de Agency om voor hun naar een ander bedrijf te gaan, om daar te werken. Omdat de vakantie voor sommigen voorbij is en de vaste medewerkers weer komen. Dus ik zal maandagochten vroeg mijn nieuwe baan zien, wat het is is voor mij een vraag. groeten.

  • 24 Januari 2014 - 19:18

    Bertha:

    Spannend Chris, wat het wordt: brandweerman of koekenbakker?

  • 25 Januari 2014 - 08:57

    Egbert En Lenie:

    Lieve Chris,

    Goed dat je weer een switch in je werkloopbaan maakt, hoewel het afval scheiden voor jou wel relaxed was.
    Succes met je nieuwe baantje.
    Ga je nu de auto weer verkopen?

    Hier is het nog steeds geen winter, hoewel de eerste sneeuwvlokjes dit weekend verwacht worden.
    We wensen jou nog een fijne tijd toe en geniet van de warmte, want hier wordt het langzamerhand wat kouder.

    Lieve groetjes van heit en mem.

    P.S. leuk filmpje op FB in de Mini.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis: Nieuw Zeeland

-

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Bangkok

23 April 2014

Leaving NZ

14 April 2014

Back to backpackerslife

24 Maart 2014

Weekje naar het zuiden

28 Februari 2014

werk werk werk
Chris

Actief sinds 14 Okt. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 4191

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis: Nieuw Zeeland

Landen bezocht: