Leaving NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu Leaving NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu

Leaving NZ

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

23 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Laatste weekje Nieuw Zeeland is ingegaan. Dinsdag heb ik Wellington verlaten voor Taupo, zo'n 350 km noordelijker met de bus. Tussendoor langs het Tangoriro National Park, waar het hevig regende, waar ik de volgende dag hopelijk de walkingtrack kon gaan doen. Maar helaas, afgelast, door hevige onweersbuien op het park. Daardoor maar 1 dag gebleven in Taupo, volgende dag richting Auckland, weer zo'n 300 km. met de bus. Via noordelijke richting een stop via MataMata, wat bekent staat doordat hier veel van de film De Hobbits? is opgenomen. Het informatiecentre was van de buitenkant helemaal naar de filmop ingericht. Daarna Auckland, waar ik al een halfjaar niet meer ben geweest, maar niks veranderd :p. Daar was ik de woensdagnacht en donderdagnacht. Woensdagavond 'gestapt' met een paar jongens en meiden die ik van de bus ontmoette.

Vrijdagochtend vroeg richting verder het noorden, om 7 uur vertrok de bus naar Paihia, dat is aan de oostkust. Eerst langs een soort van kinderboerderij. Smiddags had ik in de planning te gaan kajakken, daar bleek al snel dat ik de enige was, dus was zeer gezellig. Ik had ook een begeleidster mee, daarmee ging ik samen een rustige rivier op vanaf de zee met als eindbestemming een waterval van rond de vier meter hoog en 30 meter breed. Savonds konden we niet uitgaan ofzo omdat het goede vrijdag was en helemaal niks open is.
Zaterdagvroeg richting de top van NZ. Voordat we daar waren, gingen we eerst sandboarden. Op hoge bergen van zand van 150 meter met hoge snelheid vanaf glijden. Daarna Cape Reinga, het echte topje van NZ, met uitzicht over de oceaan en met heeeel helder weer kan je Australie en Zuid Amerika zien. Daarna gingen we met de bus over het 'nighty mile beach', wat eigenlijk maar 50 mile is. Weer terug naar Paihia lekker gegeten daar, Stappen zat er weer niet in omdat om 12 uur snachts (eerste paasdag) alle kroegen gingen sluiten. Op zondagmiddag pas ging de bus weer richting het zuiden, Auckland. Daar bleef ik tot en met vandaag (woensdag) in Nomads met meerdere van de Kiwibus.

Gisteren met een paar van de Kiwibus en nog 4 Duitsers. die ook richting huis gingen via Auckland en die ook werkten in Christchurch, stappen in Auckland. In de middag had ik ook nog een vulkaan beklommen, waarnaar je prachtig uitzicht had over de stad, en het was evenhoog als de eerste ring van de skytower. Vanavond om half 7 het vliegtuig pakken richting Thailand, Bangkok met 2 stops in Sydney en Taiwan van totaal 4 uur. Aankomst van morgen in Bangkok is 10 uur.

  • 01 Mei 2014 - 20:11

    Erik:

    Auckland, niets veranderd :-)

  • 01 Mei 2014 - 20:12

    Bertha:

    Hee Chris,

    Ben benieuwd hoe je er morgen reallife uitziet!! Wellicht een stuk wijzer na al die avonturen ;-)

    Oant moan!!
    Liefs Bertha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis: Nieuw Zeeland

-

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Bangkok

23 April 2014

Leaving NZ

14 April 2014

Back to backpackerslife

24 Maart 2014

Weekje naar het zuiden

28 Februari 2014

werk werk werk
Chris

Actief sinds 14 Okt. 2013
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 4196

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2013 - 02 Mei 2014

Mijn eerste reis: Nieuw Zeeland

Landen bezocht: