Christmas in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu Christmas in Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu

Christmas in Kaikoura

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

28 December 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Kia ora
Een week voor christmas werd ik door de ouders van Dan gevraagd waar ik christmas zou vieren (ik had werkelijk geen idee), ze vroegen of ik mee wou naar Kaikoura, wat bekent staat om de vele dolfijnen en de walvissen die daar zwemmen. Goed plan dacht ik. (Dan en de familie zelf gingen 3 dagen naar Wanaka en hadden de auto vol.) Zo paar uur voor kerstavond met de ouders van Dan richting Kaikoura, werd ik bij het hostel afgezet. 2 dagen daarvoor had ik gereserveerd, bleek dus niet goed aangekomen te zijn :s. Hostel zat helemaal volgeboekt vanwege Christmas. Werd ik doorgestuurd naar een ander hostel, iets verder buiten het centrum en met minder faciliteiten. Dit hostel zat daardoor ook niet vol. Op Christmasday (1ste kerstdag) werd ik door de familie uitgenodigd voor een Christmaslunch op zo'n 10 km ten westen van Kaikoura, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. De Christmaslunch bestond uit een 3 gangen menu met echt New Zealands eten. Bij het voorgerecht zaten we buiten, met uitzicht op het zuiden met de hoge bergen, waarvan de toppen besneeuwd waren, zo tog nog een witte kerst. Smiddags en savonds nog wat biertjes gepakt met die familie, very gezellig. Volgende dag weer 130 km terug naar de boerderij, met onderweg stops om zeehonden te bekijken. Na het kersemis begint het echte leven weer.

• 11 Januari 2014 - 14:09

Bertha:

Hee Chriehe!
    Leuk stukje!! lees het nu pas! Heb je ook walvissen daar gezien?

X

• 11 Januari 2014 - 19:53

Mem:

Hee Chris,
    Wel toevallig....maar ik lees het nu ook pas.
    Dat was een leuk uitje, naar Kaikoura.
    Wat een contrasten: lekker buiten zitten met het uitzicht op de witte bergen.
    Nou, we kijken al weer uit naar je volgende belevenissen.

Groetjes van mem.