Farming - Reisverslag uit Culverden, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu Farming - Reisverslag uit Culverden, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu

Farming

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

23 December 2013 | Nieuw Zeeland, Culverden

Hello friends, de afgelopen twee weken heb ik gewerkt bij Dan en Mandy op een boerderij 20 km ten westen van Culverden. Ik werd opgehaald uit Culverden waar ik door de shuttle werd gebracht uit Christchurch. Aangekomen op de boerderij, omringd door bergen, buren op 3 km afstand en het ligt aan het einde van de weg. De eerste middag mocht ik gelijk al de bulldozer 2 km terugrijden over een smal kiezel/zand weg op zo'n 500 meter hoogte. De dagen daarna moest ik met die zelfde bulldozer op een heuvel alle asbulten verschuiven zodat de het meer vlak werd. Die week was het best wel warm, daarom ging ik bijna elke dag met mijn Filipijnse vriend (die is hier de beekeeper/imker) naar de rivier voor een duik. Ook hebben we 2 dagen achter elkaar de koeien vanaf het land naar de boerderij "gejaagd". Hij heeft 17.000 hectare land dus dat is soms wel een eindje lopen. Daarnaast nog wat trekker gereden met de eg erachter om het vlakke land wat om te ploegen.
Maar nu is het tijd voor Christmas, dat ga ik vieren in Kaikoura, 200 km ten noorden van Christchurch, aan de kust.