KiwiExperience - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu KiwiExperience - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Chris Rinsma - WaarBenJij.nu

KiwiExperience

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

08 November 2013 | Nieuw Zeeland, Westport

Kia ora!

Afgelopen 2 weken stond in het teken van de KiwiExperiencebus vanaf Auckland naar Westport. Maandagochtend (28ste) vertrok de bus richting het zuiden naar Hot Water Beach. Waarom het zo heette, kwam je savonds achter. Door in het zand te graven kwam er heet, vaak kokend water uit de grond. Bizar! De volgende dag door naar Waitomo, om te gaan Raften in de grotten. Woensdag richting Roturua, wat bekent staat om de Maori, oudste inwoners van Nieuw Zeeland. Daar oudste dorp bezocht en de bekende Haka-Dans gedaan haha. Donderdag richting Taupo, waar het die dag Halloween was, dus dat goed gevierd die avond. Hier bleven we 2 nachten.Zaterdag richting River Vally, via Tangiro Park. Dit park een wandelroute gedaan van 2 uur, waar je de (oude) vulkanen nog goed kan zien. River valley was midden in een valley, geen bereik en alleen maar bergen om ons heen. Zondag richting Wellington (oude hoofdstad), waar we 3 dagen bleven. Daar de cable train gepakt naar boven op de heuvel en zelf ook nog een kleine berg beklommen. Woensdag met de pond over naar het Zuidereiland. Daar blijkt al dat de bussen voller zitten dan op Noordereiland, geen idee waarom. Verder richting Kaiteriteri, waar het hostel naast het strand was, prachtig!. Donderdag verder via de westcoast naar Westport. Dit is mijn laatste stop met deze bus, omdat ik hierna ga Wwooffen (werken voor kost en inwoning). Nu sinds donderdag dus bij een 'boer' aan het werk. Elke ochtend 3 a 4 uur werken, smiddags naar het strand of naar de stad. Mooi leven.

Goeie.